# Academisch Schrijven - opdracht 4, feedback Laurens *Door Camil Staps.* ## Algemeen Je naam staat niet in het document. De doelgroep bestaat niet alleen uit de voorkennis of academische graad: het gaat ook om interesses, onderzoeksvelden, etc. Ik zou voorbeelden geven op het moment dat je een stelling inneemt over het artikel. Dan is het duidelijk waar je je op baseert, en kan de lezer dit direct controleren. ### Tekstueel - ".. die ik wel kan begrijpen, maar dat zou ik ... niet hebben gekund" - deze zin loopt niet lekker. Ik zou 'maar twee jaar geleden niet had begrepen' gebruiken. - "2 jaar geleden" - voor kleinere getallen [leest het prettiger](https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/getallen-in-letters-of-cijfers) als ze uitgeschreven worden (tenzij het om bijvoorbeeld hoofdstuknummers gaat). - "tijd- en ruimte-complexiteit analyses": ruimtecomplexiteit hoort aan elkaar. 'analyses' eigenlijk ook, maar dan wordt het wel heel lang. Dit kun je oplossen door 'analyses van tijd- en ruimtecomplexiteit' te gebruiken. - 'kortste pad algoritme' [hoort](http://woordenlijst.org/leidraad/6/7) helemaal aan elkaar: 'kortstepadalgoritme'. Zelfde voor 'quicksortalgoritme'. - Let op spreektaal (bv.: 'slomer', 'gauw', 'gepropt'). - Sommige zinnen zijn aan de lange kant. Bv.: 'Iedere informaticus .. belangrijk zijn' en 'Er wordt ook veel vergeleken .. af weten.' - Na een komma hoort geen 'en' als voegwoord ('De inleiding is een stuk technischer, en ...') ## Artikel 1 'in de inleiding wordt het al wat moeilijker' - het 'al' suggereert dat het hiervoor eigenlijk te makkelijk was, wat in strijd is met de voorgaande zin. '.. dat er algoritmes zijn die geen rekening houden met beperkingen ..' - hoe kun je geen rekening houden met beperkingen? Beperkingen zijn er, als je er geen rekening mee houdt werkt je algoritme niet. Ik had hier een ander woord gebruikt, afhankelijk van wat je bedoelt, of meer uitleg gegeven. Wat betreft de effectiviteit: het lijkt mij op het eerste gezicht dat de inleiding relatief lang is. Heb je dit meegenomen? ## Artikel 2 Waar baseer je je op wanneer je zegt dat het artikel makkelijker te begrijpen is? Na het lezen van de inleiding ben ik het inhoudelijk met je eens wat betreft doelgroep en boodschap. Je lijkt de effectiviteit van een inleiding gelijk te trekken aan de mate waarin de aandacht van de lezer gegrepen wordt. Dit lijkt me niet correct: een goede inleiding trekt precies die mensen voor wie het artikel nuttig is. ## Artikel 3 'Ze zijn erg duidelijk in de samenvatting' - wie zijn 'Ze'? De twee artikelen (dan is dit een vreemde personificatie) of de auteurs (dan had ik die al eerder genoemd verwacht). Inhoudelijk eens.