From c9f136782524084ecc89b2f190ab92ff3feb25d7 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Camil Staps Date: Thu, 21 Apr 2016 20:14:02 +0200 Subject: Removed stuff --- opdracht1/opdracht1.tex | 64 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 64 insertions(+) create mode 100644 opdracht1/opdracht1.tex (limited to 'opdracht1') diff --git a/opdracht1/opdracht1.tex b/opdracht1/opdracht1.tex new file mode 100644 index 0000000..2ba6a5e --- /dev/null +++ b/opdracht1/opdracht1.tex @@ -0,0 +1,64 @@ +\documentclass[a4paper]{article} + +\usepackage[dutch]{babel} +\usepackage{geometry} + +\title{Academisch Schrijven\\\large{Opdracht 1}} +\author{Camil Staps} + +\begin{document} + +\maketitle + +\section*{Lezerspubliek} +Doordat we weinig jargon en geen vakspecifieke afkortingen gebruiken +is onze review leesbaar voor een groot publiek. Wel hebben we enkele aannames +gemaakt: we gaan er van uit dat de lezer bekend is met het fenomeen +`vakantie plannen' en dat hij een globaal idee heeft wat de mogelijkheden +van Android apps zijn. Deze aannames zijn vandaag de dag triviaal. + +De reden waarom mensen deze review zouden willen lezen kan verschillen. De +voor de hand liggende reden is natuurlijk dat de lezer op zoek is naar een app +die kan helpen bij het plannen van een vakantie. Een andere mogelijkheid is +dat de lezer ge\"interesseerd is in verschillende methodes voor usability +onderzoek. Voor het eerste type lezer is de uitweiding over de +onderzoeksmethode wellicht overbodig, ook al kan die, wanneer de lezer enig +gevoel voor de wetenschappelijke methode heeft, wel helpen een idee te geven +van de betrouwbaarheid van de gevonden resultaten. Het tweede type lezer zal +minder ge\"interesseerd zijn in de de concrete toepassing van de methode, +alhoewel die nog wel als voorbeeld kan dienen. + +Het artikel is niet geschikt voor het tweede type lezer als die al een +redelijke kennis van usability onderzoek heeft, omdat onze review weinig +diepgaand is. + +\section*{Suggesties voor verbetering} +\begin{itemize} + \item De inleiding is vrij lang en bevat meer dan de strikt noodzakelijke + situatie. Met de ervaring die ik nu wel heb, maar toen niet had, weet ik + dat het prettig is als inleiding zo beknopt mogelijk beschrijven waar het + artikel over gaat, zodat de zoektocht naar een relevant paper effici\"ent + is. Teksten als `Bij het plannen van een vakantie komt veel kijken' zijn + eigenlijk overbodig. Ik zou de inleiding dus willen verkorten tot het + strikt noodzakelijke. + + \item De opsomming van testdoelen hoort eigenlijk niet thuis in de + inleiding en moet in een aparte sectie. Ook is de opmaak van dit + deel wat ongelukkig: er is onnodig veel witruimte. Ik zou nu liever de + \texttt{description}-omgeving of een simpele genummerde lijst gebruiken. + + \item De kopjes `Scenario $n$' zijn weinig beschrijvend. Door + hier betekenisvolle namen te gebruiken zou je het makkelijker kunnen + maken later informatie terug te vinden. +\end{itemize} + +Waar ik wel tevreden over ben is de algehele opbouw van de tekst. De +informatie komt in de volgorde die de lezer verwacht en nodig heeft. Ook +leest de conclusie prettig door het benadrukken van steekwoorden. De +indeling van suggesties in de laatste sectie geeft naast een rangorde ook +direct een waardering van elke suggestie (niet alleen een relatieve maar ook +een absolute indicatie van de zwaarte van het probleem), wat het makkelijker +maakt de nodige informatie uit de tekst te halen. + +\end{document} + -- cgit v1.2.3