diff options
Diffstat (limited to 'opdracht4/laurens.md')
-rw-r--r-- | opdracht4/laurens.md | 63 |
1 files changed, 63 insertions, 0 deletions
diff --git a/opdracht4/laurens.md b/opdracht4/laurens.md new file mode 100644 index 0000000..90a2f88 --- /dev/null +++ b/opdracht4/laurens.md @@ -0,0 +1,63 @@ +# Academisch Schrijven - opdracht 4, feedback Laurens +*Door Camil Staps.* + +## Algemeen +Je naam staat niet in het document. + +De doelgroep bestaat niet alleen uit de voorkennis of academische graad: het +gaat ook om interesses, onderzoeksvelden, etc. + +Ik zou voorbeelden geven op het moment dat je een stelling inneemt over het +artikel. Dan is het duidelijk waar je je op baseert, en kan de lezer dit direct +controleren. + +### Tekstueel + - ".. die ik wel kan begrijpen, maar dat zou ik ... niet hebben gekund" - + deze zin loopt niet lekker. Ik zou 'maar twee jaar geleden niet had + begrepen' gebruiken. + - "2 jaar geleden" - voor kleinere getallen [leest het + prettiger](https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/getallen-in-letters-of-cijfers) + als ze uitgeschreven worden (tenzij het om bijvoorbeeld hoofdstuknummers + gaat). + - "tijd- en ruimte-complexiteit analyses": ruimtecomplexiteit hoort aan + elkaar. 'analyses' eigenlijk ook, maar dan wordt het wel heel lang. Dit kun + je oplossen door 'analyses van tijd- en ruimtecomplexiteit' te gebruiken. + - 'kortste pad algoritme' [hoort](http://woordenlijst.org/leidraad/6/7) + helemaal aan elkaar: 'kortstepadalgoritme'. Zelfde voor + 'quicksortalgoritme'. + - Let op spreektaal (bv.: 'slomer', 'gauw', 'gepropt'). + - Sommige zinnen zijn aan de lange kant. Bv.: 'Iedere informaticus .. + belangrijk zijn' en 'Er wordt ook veel vergeleken .. af weten.' + - Na een komma hoort geen 'en' als voegwoord ('De inleiding is een stuk + technischer, en ...') + +## Artikel 1 +'in de inleiding wordt het al wat moeilijker' - het 'al' suggereert dat het +hiervoor eigenlijk te makkelijk was, wat in strijd is met de voorgaande zin. + +'.. dat er algoritmes zijn die geen rekening houden met beperkingen ..' - hoe +kun je geen rekening houden met beperkingen? Beperkingen zijn er, als je er +geen rekening mee houdt werkt je algoritme niet. Ik had hier een ander woord +gebruikt, afhankelijk van wat je bedoelt, of meer uitleg gegeven. + +Wat betreft de effectiviteit: het lijkt mij op het eerste gezicht dat de +inleiding relatief lang is. Heb je dit meegenomen? + +## Artikel 2 +Waar baseer je je op wanneer je zegt dat het artikel makkelijker te begrijpen +is? + +Na het lezen van de inleiding ben ik het inhoudelijk met je eens wat betreft +doelgroep en boodschap. + +Je lijkt de effectiviteit van een inleiding gelijk te trekken aan de mate +waarin de aandacht van de lezer gegrepen wordt. Dit lijkt me niet correct: een +goede inleiding trekt precies die mensen voor wie het artikel nuttig is. + +## Artikel 3 +'Ze zijn erg duidelijk in de samenvatting' - wie zijn 'Ze'? De twee artikelen +(dan is dit een vreemde personificatie) of de auteurs (dan had ik die al eerder +genoemd verwacht). + +Inhoudelijk eens. + |